biz4you « tävlingar « logotyp | |||||||||||||||
startsidan | om biz4you | creative commons | kurser | sitemap | viktiga datum | UF-året | referenser | FAQ | |||||||
|
"När du ska närma dig fiktionen måste du ta del av verklig- heten och ska du närma dig verkligheten måste du ta del av fiktionen" |
– Jean-Luc Godard, 1930-, regissör inom nya franska vågen |
inlämning |
Planera gruppens arbete. Var ute i god tid så att du kan skicka in tävlingsbidraget senast dagen före deadline. Om du väntar för länge kan tekniken strula. Det vill du inte ska hända.
Kolla på www.ungforetagsamhet.se för exakt datum och tid. |
kriterier |
Det skriva dokumentet på 1 sida ska innehålla ett antal givna
|
juryn bedömer |
Juryn bedömmer ditt tävlingsbidrag utifrån,
.. och att beskrivningen i tävlingsbidraget följer ovanstående punkter. |
vektorgrafik |
formalia |
För att få delta i tävlingen krävs att tävlingsbidraget ska formuleras och konstrueras enligt given formalia.
|
innehåll |
Tävlingsbidraget ska innehålla beskrivning av företagets,
|
vektorgrafik |
Vad innebär en vektoriserad bild? En bild som skapas via banor/kurvor som räknas fram matematiskt av programmet. På Wikipedia kan du läsa .. I princip all form av modern 3D-modellering görs med hjälp av vektorbaserad teknik. Eftersom alla geometriska primitiver kan förstoras eller förminskas hur mycket som helst kan man i teorin skala vektorgrafik upp eller ner hur mycket som helst utan att bilden blir suddig eller tar större plats. I praktiken måste man emellertid i de flesta fall omvandla vektorerna till bildpunkter i sista steget innan visning på bildskärm eller utskrift i skrivare och då kommer man att finna att vissa skalor ger bättre bilder än andra beroende på avrundningsfel. I princip alla datorsystem visar rastergrafik på skärmen. En vektorbild konverteras av grafikkortet till en rasterbild innan den visas på skärmen, och hela skärmen ritas om många gånger i sekunden". Varför vektorisera? |