biz4you « försäljning « ta hand om dina kunder | |||||||||||||||
startsidan | om biz4you | creative commons | kurser | sitemap | viktiga datum | UF-året | referenser | FAQ | |||||||
|
"Du stänger inte en försäljning, du öppnar en relation" |
– Patricia Fripp, säljcoach |
"Skapa en kund, inte ett sälj" |
- Katherine Barchetti, fastighetsmäklare |
kundtratten |
Dina kunder kan delas in i olika kategorier beroende på hur taggade de är på din produkt och ditt företag. Det finns ett antal olika steg i kundtratten,
Läs mer! - kundtratten, bild » Läs mer! - kundtratten, fakta »
Din uppgift som säljare är att ta dina kunder på en resa från suspects till hyperresponsiva evangelister. |
kundkort |
Hur väl känner du dina viktigaste kunder och hur väl känner de dig? Ett kundkort eller kundregister är en bra början för att skapa en bra relation med alla kunder generellt och dina nyckelkunder specifikt. Du kan locka fram mycket från dina kunder genom att lära dig arbeta med,
|
öka din försäljning |
Du kan enbart öka företagets omsättning genom att sälja mer och du kan enbart sälja mer om du påverkar dina kunders relation till ditt företag och din produkt.
Du kan påverka din försäljning via 4 variabler,
|
överträffa förväntningar
t a g h a n d o m d i n a k u n d e r |
1982 skrev Tom Peters och Robert H. Waterman, Jr. den berömda boken "In Search of Excellence". De bästa säljarna är alltid på jakt efter titeln, på mästarskapet. De bästa säljarna vill alltid överträffa kundernas förväntningar. Enligt Erik Ullsten som skrivit "Bästsäljaren" kan du överträffa dina kunders förväntningar genom,
|
|